تنبـــــــور

تنبـــــــور

_ واژه‌ای که به زبان میآید ، از آغاز واژه نیست بلکه حاصل انگیزه‌ای درونی ست که متناظر با خلق‌و‌‌خوی فرد، او را به بیان واژه وامیدارد.
(فضای خالی، پیتر بروک)

_اگه فک میکنی منُ میشناسی ، لطفا این وبلاگ رو نخون .

_معمولا هروقت شاکی‌ام به این فکر میکنم که چه خوبه یه پست جدید بنویسم=!

_te.me/peidahshodeh

منوی بلاگ
سه شنبه, ۲ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۰۰ ب.ظ

156-

...چه در حال حاضر ، چه در آن زمان تصدیق و پیروی آشکار از مذهب ارتودوکس بیشتر در کسانی مشاهده میشد که کندذهن و خشن بودند و در عین حال خود را خیلی مهم و با منزلت میپنداشتند . ولی عقل و فراست ،شرافت و درستی ، مهر و محبت و مراعات موازین اخلاقی ، بیشتر از سوی کسانی دیده میشد که به بی‌خدایی خود اذعان دارند.  

...چه در حال حاضر و چه در گذشته دینی که از روی اعتماد پذیرفته شده است و با اعمال فشار نگهداری میشود ، تحت تاثیر دانستنی ها و تجربیات حاصل از زندگی آدمی غالبا با این خیال توام است که دینی که از دوران کودکی به او تفهیم شده در ضمیر او سالم و بدون هرگونه نقصی باقی مانده ،حال آنکه از مدت ها پیش دیگر حتی اثری از آثار آن نیست . 

-اعتراف، تولستوی 

 

چند روز پیش که داشتم از دانشگاه برمیگشتم و طبق معمول دانشگاه‌ها در آن سرِ پرت‌و پلای شهرند و من داشتم پیاده ، پیاده‌رو خاکی را گز میکردم ، یکی از هزاران ماشینی که رد میشد ایستاد و بوق زد و برگشتم و نگاهش کردم و تسبیحش را بالا آورد و گفت مسیرش مستقیم است و میتواند تا یک جایی مرا برساند . میخواستم بگویم آن تسبیح ترسناک است و بهتر است اگر آن را به عنوان نماد اعتماد بالا آورده دیگر اینکار را نکند /: ولی خب آدم فقط میگوید مرسی! :/

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۲
تنبور

نظرات  (۲)

بی خدایی رو عشق است.

پاسخ:
من اینطوری فک نمیکنم ولی نظر شما محترم !

منظورم اینه که به هیچ دین و مذهبی پایبند نباش و به خرد مراجعه کنی و تلاش کنی آدم خوبی باشی.

 

پاسخ:
بازم من اینطوری فک نمیکنم و چیزی که تو پست نوشتم ، یجور جواب دادن به اون رانندههه بود چون اونجا نتونستم بهش چیزی بگم، اینجا نوشتم تا از شر فکرش خلاص شم و چون تولستوی خیلی بهتر از من گفته بود حرف اونو استفاده‌ کردم.ولی نظر شماس و محترمه 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی