تنبـــــــور

تنبـــــــور

_ واژه‌ای که به زبان میآید ، از آغاز واژه نیست بلکه حاصل انگیزه‌ای درونی ست که متناظر با خلق‌و‌‌خوی فرد، او را به بیان واژه وامیدارد.
(فضای خالی، پیتر بروک)

_اگه فک میکنی منُ میشناسی ، لطفا این وبلاگ رو نخون .

_معمولا هروقت شاکی‌ام به این فکر میکنم که چه خوبه یه پست جدید بنویسم=!

_te.me/peidahshodeh

منوی بلاگ

رفیق نیمه راه منُ به این چالش دعوت کرده و راسش واقعا چالشه! من تا حالا بهش فک نکرده بودم ، ینی اینطوری تیتر وار^^"و برام دوس داشتنی بود !

 

1- برم آفریقا D: و هند، کوبا، افغانستان،تاجیکستان و...بیشتر توی سفر زندگی کنم.

2-عربی و فرانسه یاد بگیرم.

3-حداقل کمانچه رو بزنم. 

4-دو سه کتابی که دوس دارم ترجمه کنمُ ، ترجمه کنم :/ 

5-یه کارگاه سفالگری داشته باشم .

6-کتابخونه ی خودم اینقد بزرگ بشه که بعدش تبدیلش کنم به کتابخونه ی عمومی و همه ی کتاباشو با سلیقه ی خودم انتخاب کرده باشم.

7-یه مستند بسازم .( اوه!:/)

8- با آدمای جالبی آشنا بشم .

9- دوس دارم یه فعالیت تو زمینه ی آشنایی بچه ها قبل از مدرسه رفتن با جونورا داشته باشم.ولی نمیتونم دقیقا بگم چه کاری :/

10- و رسیدیم به دهمی !دهمی اونقد مهمه که خیلی رازه و دوست ندارم بگم چیه! و خیلی دوس دارم که بهش برسم =)

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۷
تنبور

نظرات  (۸)

۱۷ فروردين ۹۹ ، ۱۴:۱۳ رفیقِ نیمه راه

امیدوارم به همشون برسی مخصوصا اونایی که مربوط به کتابه ^_^
گفتی کوبا یاد گذشته ها افتادم...

پاسخ:
ممنون:)
شما هم میخواستی بری کوبا یه مدت ؟:D

سلام. مستند دربارۀ چی؟!.

آفریقا؟! *_* سفر خیلی خیلی خوبه (: .

9-؟! بچه ها تو دوران مدرسه هم آشنا می شن!. منظورت جامع تره؟!.

10- منم خیلی دوست دارم بهش برسی :) .

 

پاسخ:
سلام ، 
فک کنم انتخاب موضوعش خیلی زوده !
هومم آفریقا و سفر خیلی خوبن:)
اگه منظورت از آشنایی دیدن چنتا عکس و یادگرفتن اینه که این گورخره و علف میخوره :/ اون گوریله و میوه دوست داره و ایناس که آره اشنا میشیم تو مدرسه:|| و خب فک نکنم این حتی یه ذره هم جامع باشه=! 
به نظر من مردم ترس و رفتارخیلی غیر منطقی ای نسبت جونورای دیگه دارن که باعث میشه خیلی خشن و ناآگاه بشن نسبت به موجودات زنده ی دیگه ای که روی کره زمین حق زندگی دارن. مثلاً آدمای زیادی هستن که از هر نوع حشره ای می‌ترسن مثل پروانه ، خرخاکی و حتی مورچه :| یا خرگوش و سنجاب و کلا هر چیزی که شبیه آدمیزاد نیست ://
درحالی که این جونورا کاملا بی آزارن. فک میکنم علتش اینه که اکثرا توی عمرشون وقتشون رو با هیچ حیوونی سپری نمیکنن و این خیلی خیلی بده. مثلاً اگه بچه ها یاد بگیرن که به جز سگ و گربه خونگی و پرنده های توی قفس و همستر، موجودات دیگه ای هم هستن که احساس دارن و بی خطرن یا اینکه رفتار درست حتی با حیوونای وحشی رو یاد بگیرن . دیگه داستانای وحشتناک و دلخراشی رو درباره ی کشتن وحشیانه ی خرس یا گرگ یا یوزپلنگ یا مار توسط مردم عادی نمی‌شنویم و این وحشت و خشونتِ واقعا نابه جا و غیر منطقی کمتر میشه . گاهی وقتا یجوریه که انگار بعضی آدما باور ندارن به اینکه اون موجود زنده س و درد رو حس میکنه یا اینکه نسبت به خانواده ش احساسات داره و تا حدی درک داره.و کاری بهش نداشته باشی کاری بهت نداره یا اینکه درکی از اکوسیستم و اهمیت هر جونور تو زنجیره غذایی و محیط زیست ندارن.و نمیدونن چطوری وجود این حیوون بهشون نفع می‌رسونه. و این فقط وقتی یاد گرفته میشه که طرف با حیوون( شامل حشره ، خزنده ، دوزیست و..:/) وقت بگذرونه .
ممنون تو لطف داری مهربون:)


سهم ما هم دعا باشه و آرزوی خوشبختی

برای روزی که لیست امروز رفته جزو خاطرات و تجربه هات و برامون تعریف کنی

پاسخ:
مرسی !

باهات موافقم. بعضی اوقات در مقابل جاندارا (!) بی شعور می شیم. خیلی خوب می شه (: .

خوآهش ;) .

پاسخ:
=]

باآرزوی تنِ سالم و خیر ترین ها تو مسیر زندگی...

پاسخ:
خیـلی ممنون مهربـون =)
منم آرزوی بهترینارو برات دارم =)

۱۸ فروردين ۹۹ ، ۱۳:۵۱ 𖨥تینکـ ـربلـ

چ چالش خوبی

میشه بپرسم چرا افغانستان ؟

پاسخ:
اهوم ، دوست داشتی تو هم بنویس =]
چون جالب باید باشه به نظرم =]

با 1 و 4 و 6 خیلی موافقم:) 

پاسخ:
:)
۱۸ فروردين ۹۹ ، ۱۹:۵۲ 𖨥تینکـ ـربلـ

مینویسم 😁

عاها

پاسخ:
ایول D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی