تنبـــــــور

تنبـــــــور

_ واژه‌ای که به زبان میآید ، از آغاز واژه نیست بلکه حاصل انگیزه‌ای درونی ست که متناظر با خلق‌و‌‌خوی فرد، او را به بیان واژه وامیدارد.
(فضای خالی، پیتر بروک)

_اگه فک میکنی منُ میشناسی ، لطفا این وبلاگ رو نخون .

_معمولا هروقت شاکی‌ام به این فکر میکنم که چه خوبه یه پست جدید بنویسم=!

_te.me/peidahshodeh

منوی بلاگ
دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۳:۲۲ ب.ظ

هفته ی نُهم(زیر چکمه های خونینِ زمان :/)

از اینکه هر هفته بگم درس خوندم یا نه خسته شدم :/ .هفته ی خیلی متنوعی بود :/ .برای ادمِ هیکی کیموری ای مثل من :/ خیلی چیزای سورپرایزی داشت:/ .البته من از هیکی کیموری بودن کاملا متنفرم و خب این زندگی شبه سالمندی رو اصلا دوس ندارم و این یه شرایط کاملا خودخواسته :/ و در عین حال کاملا تحمیلیه:// خب ا درس بگذریم :/ 

حس و حال کوبریک دیدن نبود و به جاش یه انیمه ی سینمایی دیدم :/ به اسم Genocidal Organ (به ژاپنی:Gyakusatsu kikan) 

که به شخصه برای من که اولا جهان سومیم و دوما دقیقا تو خاور میانه زندگی میکنم خیلی جذاب بودش:/ و همینطور تو یه کشور ضد امریکایی :///( ولی توجه کردین ایران در عین حال که ضدامریکاییه خیلی عاشق امریکا هم هستن مردمش ؟://) در واقع یه داستانی بود درمورد ما . مردمی که تو جهان سوم بین فقر و جنگ زندگی میکنن. و همینطور درمورد جهان اول که مردمی ان که توی صلح و رفاه زندگی میکنن. و درمورد ساختن این دوتا دنیای کاملا متضاد بود که انسان روی کره ی زمین تونسته به وجود بیاره .اون تغذیه ی  انگل وار این دوتا جهان از همدیگه رو کاملا نشون میده :/ یه بخش جالبش اون جا بود (حاوی مقادیری اسپویل :/)که جان پل که یه محقق و زبان شناسه که توی ام آی تی کار می‌کرده میخواد کاری کنه که مردم جهان سوم که تروریست هارو میسازن ، درگیر قتل عام مردم خودشون بشن و اینطوری به جای اینکه به جهان اولی ها حمله های تروریستی کنن ، خودشون خودشون رو قتل عام کنن و دنیا از دسشون خلاص شه:/ و این راه هم از هر نظر به نفع جمعیت صلح طلبِ ساکن در قاره ی اروپا و آمریکاس :// یه چیز جالب دیگه این که ارگان نسل کشی درواقع منظورش یه عضویه که توی مغز انسانه و کار این بخش از مغز زایش یا تولید زبانه . و جان پل تونسته یه الگوریتمی رو پیدا کنه که به هر زبانی که ترجمه بشه می‌تونه کسایی رو که به اون زبان صحبت میکنن ،ترغیب به نسل کشی جمعیت خودشون کنه . و توضیح میده که این توانایی در گذشته وقتی که انسانا به صورت قبیله ای زندگی میکردن و پیدا کردن غذا کار خیلی سختی بوده و درواقع همه ی جنگا هم سر این غذاست :/ ، به بقای انسان کمک می‌کرده . ولی در حال حاضر که ما به روش دیگه ای زندگی میکنیم دیگه کارایی نداره و بنابراین به فراموشی سپرده شده . ینی میگه که قتل و تجاوز و ظلم ناشی از نیازهای ما برای بقان و همینطور حرف زدن و عشق ورزیدن و فداکاری کردن هم از نیازای تکاملی مان :/ ولی از بین اینا بعضیاشون کهنه شدن ولی همچنان با ما هستن . مثلاً گونه ی بشر وقتی که کشاورزی رو توسعه داد همکاری و اجتماع رو یادگرفت و اینطوری تونست از پس خشکسالیا بر بیاد پس این دوتا ینی همکاری و با اجتماع بودن کارآمد تر از خیانت و رقابت شدن. ولی حالا اگه یه خشکسالی خیلی بزرگ اتفاق بیفته و جامعه هم بزرگتر از غذای موجود باشه ، چی میشه ?:/ کسی موافق اینه که جامعه ی بشر،دوستانه باید نابود بشه ?:/در واقع دستور زبانِ نسل کشی یه سازش برای کمبود غذاعه. و مربوط به زمانیه که انسان نمیتونه تولید مواد غذایی رو کنترل کنه . جان پل با سواستفاده ازین موضوع و کشف خودش هدفش رو عملی میکرد، تا بتونه از جهان خودش محافظت کنه:/

+کلیک

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۹
تنبور

نظرات  (۳)

۰۹ دی ۹۸ ، ۲۰:۴۸ آقای تشکیل

با استناد به توصیف شما،سازنده ی کار،کمترین اطلاعات ممکن رو نه درباره مسئله تروریسم و نه مسئله کشور های مثلا جهان سوم، رو نداشته!!

پاسخ:
چرا؟
( ب.ن:خب چون نگفتین چرا :/ من چیزایی میخوام بگم رو میگم :// 
اول که نمی‌دونم جدی چیو اشتباه گفتم که اینطوری برداشت شد . چونکه اصلا حرفی درمورد اینکه تروریسم چرا اصلا وجود داره یا اینکه جهان سوم برا چی جهان سومه نزدم . وقتی به نوشته م نگاه میکنم ، میبینم که آخرش از کلمه ی غذا و گرسنگی زیاد استفاده کردم که این برای توضیح علت وجود و فایده ی دستور زبان نسل کشی بوده. نه چیز دیگه ای ینی می‌گفته که چرا همچین ویژگی ای در بشر هست و چه زمانی به بقا کمک کرده و اینجور چیزا. و نمیگه هم که خوبه این ویژگی یا بده . فقط میگه که اجداد ما اینکارو کردن و به این دلایل بوده. و توصیفات من نمیگه که جهان سوم به دلیل گرسنگی تبدیل شده به سوم بودن . البته اینکه جهان سوم خیلی فقیره کاملا درسته ، فقر فقط توی مسائل اقتصادی نیست . درکل این توضیح درمورد اینه که چطور میشه مغز انسان رو به سمت کشتن سوق داد .
۱۰ دی ۹۸ ، ۰۰:۰۷ آقای تشکیل

چیزی که من استنباط میکنم از توصیف شما اینطوره که مثلا کشور های توسعه یافته نقش قیم رو دارن برای کشورای کمتر توسعه یافته بازی میکنن.به خصوص کشورای خاور میانه!

قطعا افرادی که کارنامه کشتارحداقل بیش از 60میلیونی،تو دو جنگ جهانی اول دوم رو دارن و سابقه حمایت از فردی مثل صدام رو دارن از لحاظ اخلاقی تو جایگاهی نیستند که بخوان نسخه پیچی خاصی رو انجام بدن.

آنتونی گیدنز تو کتاب جامعه شناسیش تو بخشی که به مسئله ی جنگ و جامعه می‌پردازه درباره همین موضوع میگه که تو قرن نوزده و بیست میلادی تعداد کشته شدگان منطقه خاور میانه به یک میلیون نمیرسه در صورتی که آمار کشته شدگان جنگ جهانی در خوشبینانه ترین حالت بیش از شصت میلیون نفر بوده!!

مردم خاور میانه هم قطعا تروریست ها رو نمیسازن.

اگر هم بنا بر آسیب دیدن از تروریست های این منطقه باشه،خود اهالی خاور میانه هم بیشترین آسیب رو دیدن و هم بیشترین مبارزه رو باهاشون انجام دادن!گذاشتن صفت تروریست پرور برای مردم خاورمیانه حقیقتا مضحکه!

شما وقتی یکی مثل صدام رو حمایت میکنی و تا وقتی تو بازیت نقششو خوب بازی میکنه،تبدیلش میکنی به یکی از شخصیت های دوست داشتنی جهان و چشمت رو به همه ی جنایت هاش میبندی،وقتی تو افغانستان انواع و اقسام جنایت رو در حق غیرنظامی ها میکنی،وقتی به کشور ی با سابقه ربودن و سربه نیست کردن یه خبرنگار منتقد و حمله به غیرنظامی های یمن،بی حد و حصر تجهیزات جنگی میفروشی،خودت بزرگ ترین تروریست جهانی!و قطعا کراوات زدن چیزی از تروریست بودنت کم نمیکنه!

پاسخ:
خب بله به نظرم که مردم جهان اول اینطور فک کنن ‌‌‌، ینی فکر میکنن که اونا قیم ما هستن و کسی که جنایت می‌کنه و وحشی گری درمیاره فقط ماییم و اونا میخوان جلوی مارو بگیرن .و این فیلمم داره میگه اینطوری نیست . توی پست هم گفتم . رابطه ی انگلی تغذیه ی این دوتا دنیا از هم. روند داستان این بوده که یه دانشمند دانشگاه ام آی تی که خانواده ش رو توی یه حادثه ی اتمی تروریستی از دست داده ، اینطور فک می‌کنه که من با از بین بردن تروریسم به این شکل:// میتونم از اتفاقات بعدی جلو گیری کنم . هر چند که می‌دونم دنیای پر از رفاه و ثروت خودم روی چه جهنمی از جنگ و کشتار بنا شده و از چه راهی ثروتش رو به دست میاره( از راه به راه انداختن جنگ و قتل عام مردم دیگه) .این قسمتی از روایت داستانه. و منم گفتم که دارم ازینجا به بعد بخشی از داستان رو تعریف میکنم .
 ولی اینکه میگین واژه ی تروریست پرور رو روی خاورمیانه نمیشه گذاشت ... به نظرم این جمله مضحکه نه اون ! به خاطر اینکه واقعا نمیشه طالبان و داعش و القاعده و...رو تروریست ندونست ! واقعا شما معتقدین که اینا تروریست نیستن؟!  حتی توی مثال خودتون صدام . صدام به هرحال یه مرد خاور میانه ای بود و زیر دستانش و کسایی که فرمانش رو اجرا میکردن هم خاور میانه ای بودن ! به هر حال اون سربازی که به طالبان خدمت می‌کنه رو که دیگه آمریکا از مریخ نیاورده یا شخصا آمریکا نیومده بهش باج بده . از مردم هستن .
دستای همه آلوده س . من هیچ کجای متنم نگفتم آمریکا آدم نکشته .
قسمت آخر حرفاتون رو هم موافقم  و اصلا موضوع انیمه هم همینه .و  دقت کنیم که تماشاچی اصلی این فیلم مردم جهان اولن و طبیعیه که بخواد با این موضوعات داستان شروع بشه و بعد حقیقت نشون داده بشه. و بهتره به این موضوع هم فکر بشه که چه بهانه ای هست که یه آدم که توی آمریکا زندگی راحتی داره قبول میکنه سربازی بشه که بیاد فرضا توی افغانستان آدم بکشه . لابد به خاطر اینه که به خودش گفته داره برای جلوگیری از خطر احتمالی میجنگه . برای سلامتی کشور و خانواده ی خودش. کسی نمیتونه بگه که مردمی که برای طالبان میجنگن بدشون میاد دنیا رو بگیرن . با این اعتقاد  که رسالتشون اینه که باید انسان هارو بفرستن بهشت !
بخشی از مردم خاور میانه اعضای تشکیل دهنده ی چیزی به اسم تروریسم هستن و قتل انجام میدن . اونا حاضرن زنها رو برای مدرسه رفتن و مردم رو برای روزه خواری بکشن ! 
و این جمله اصلا به این معنی نیست که بعضی آمریکایی ها یا اروپایی ها یا روسا :/ آدمکش و جنایتکار نیستن !:/
ب.ن: در ضمن چیزی که الان رخ داده دقیقا جنگ داخلی بین مردم جهان سومه. چیزی که انیمه شدیدا بهش پرداخته و اون رو یه موقعیتی معرفی کرده که یه عده از آدمای جهان اول به وجودش آوردن.
۱۰ دی ۹۸ ، ۰۱:۲۴ آقای تشکیل

«قطعا مردم خاور میانه تروریست پرور نیستن و نبودن.»

این چه ربطی به تروریست دونستن یا ندونستن داعش و امثالهم داره؟من دارم از اکثریت «مردم» حرف میزنم.مردمی که قربانی حماقت حکمرانان خودشون و دریوزگی و بی شرفی فرصت طلبای بیگانه بودن و هستن.مردمی که بیشترین آسیب رو از تروریست محلی دیدن و بیشترین تلاش رو برای مهارش کردن.به خاطر یه اقلیت تروریست نمیشه عبارت تروریست پرور رو به همه ی مردم یه منطقه اطلاق داد.

سربازی هم که قبول میکنه بیاد توی افغانستان آدم بکشه داره از طرف یه حکومت میاد.بهانه ی حکومتش چیزیه که شما میگید ولی اصل موضوع رو چیز دیگه ای میچرخه.اصولا حکومتی که افکار امپریالیستی رو پیش ببره،جایی نمیجنگه جز برای ارضا کردن امیال امپریالیستیش!میجنگه برای سود و نفع شخصی بردن و گرفتن منابع مختلف و در نهایت تطهیر چهرش!

ما شخصی رو داشتیم به نام صدام.خیلی آشکار بیمارستان ها رو میزد،گور دسته جمعی درست می‌کرد،هیچکدوم از قوانین مربوط به اسرای جنگی رو رعایت نمی‌کرد و از همه بدتر از سلاح شیمیایی استفااده می‌کرد.از این آدم خطرناک تر و جنایتکار تر؟چرا تا وقتی همین کثافت کاری ها رو علیه ما انجام می‌داد هیچ کدوم از اون سربازای جان فشان آمریکایی که زندگی مرفهشون رو ول میکردن میومدن هزار کیلومتر اون ورتر از امنیتشون دفاع کنن«و البته حکومتشون این حق دفاع رو به کشور های  منطقه نمیده»نیومدن متوقفش کنن؟کسی کهبه مردم ما وحتی مردم خودش(!)تو حلبچه حمله شیمیایی میکنه طبق قوانین بین المللی چیکار باید باهاش کرد؟تضمینی هست که این آدم فردا پس فردا همین جنایتو در حق بقیه کشور ها نکنه؟ولی چون داره نقششو پیاده می‌کنه نه تنها متوقف نمیشه بلکه حمایت تجهیزاتی میشه و حتی رسانه های مختلف دنیا هم به تطهیر چهرش می‌پردازن!

بحث امنیت بهانست!یه بهانه ی نخ نما!

 

درباره بحث انیمه هم پس به طور کلی اشتباه فهمیدم و مقداری جوگیر شدم:) عذر میخوام! 

 

 

پاسخ:
خب من اینجا مخالفم و نظرم اینه که مردم قربانی حماقت خودشونن و کلا مردم رو صرفا قربانی و مظلوم نمی‌دونم . و اگه هم دنیای ما دنیای بدیه به خاطر اینه که خودمون بد هستیم و تلاش زیادی برای بهتر شدن نمیکنیم . بلاخره بدخواه همیشه هست و این مشکل ماست که همیشه بازنده ایم.این نظر منه. 
بحث امنیت هم هرچی که باشه بلاخره برای یه تعدادی آدم قانع کننده س. 
نه خواهش میکنم =] 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی